Место:Београд
Адреса:Милана Ракића 81
ПТТ:11050
Општина:Звездара
Телефон:3088042
Школска управа:Београд
Школски округ:Град Београд
Директор:
Телефон директора:
Телефон секретара:
Тип школе:Основна школа
Сајт:http://osmb.edu.rs
Први e-mail:
Други e-mail:
Facebook:

Одељење И 3  имало је част и задовољство да   једном од часова Ликовне културе присуствује еминентни уметник, вајар Ђорђе Чпајак. Ђаци су имали прилике да се сусретну са ликовним ствараоцем који већ годинама својим скулптурама представља Србију широм света.

     Кроз живу реч са уметником, мултимедијално представљање  скулптура, као и кроз практични рад на часу, ученици су  уочили  основне елементе ликовне уметности. Ђаци су се креативно изражавали обликујући пластелин и креирали су своја прва дела.

    Поред развијања почетне осетљивости за обликовање простора и разгибавања шаке, прваци су доживели и радост  стварајући.

    Кроз предмет Ликовна култура деца треба да се оспособе за сусрет са многоструким појавним облицима околине коју је човек као такву затекао и коју је сам обликовао. Тако су се на часу Ликовне културе прожимали садржаји више наставних предмета (Српски језик, Свет око нас, Ликовна култура). Кроз разговор о вајању  ученици су се упознали и са пореклом материјала који су саставни део наше околине и света у коме живимо (камен, дрво, стакло…). Обликовањем пластелина  подстакнуто је развијање моторичких способности првака, неопходних у почетној настави писања. Поред тога, ђаци су  вежбали постављање питања, важну социјалну вештину  у даљем школовању и животу.  Основни принципи обликовања одговарају компаративним структурама и у осталим наставним  предметима и тако стварају могућности за учење повезивањем више предмета међусобно.

    Практична искуства при решавању ликовних задатака кроз игру материјалима  доводе до развоја различитих вештина. Поред ликовног стварања,  ученици су на овом часу вежбали и перцепцију. У оваквим вежбама које су ослобођене прагматичности, истраживачким и мисаоним суочавањем са уметничким делом, ученици развијају способности опажања, машту и критички поглед на свет.