Sutrašnjim nastupima (pon. 28. 10) Vidžeja Ajera i Žulija Resendea u Domu omladine biće zatvoren 29. Beogradski džez festival. Resende, pijanista i kompozitor, još sa debi albumom osvojio je kritičare, koji su tada ocenili da predstavlja budućnost džeza u Portugaliji.

Novi, četvrti album, posvećen fado divi Amaliji Rodrigez, predstaviće u Beogradu, uz specijalnu gošću, pevačicu Mariju Žoao, koju mnogi nazivaju zlatnim glasom Portugalije. Oboje su već gostovali na Beogradskom džez festivalu. Žulio Resende u razgovoru za naš list ističe da je bilo divno svirati u srpskoj prestonici pre dve godine:

– Obožavam vaš festival! Koncert ću posvetiti novoj ploči „Amalia por Julio Resende”, a biće tu i Marija Žoao, jedna od najboljih pevačica na svetu. Sarađujemo od projekta „Ogre” u kome smo ukrstili džez i elektroniku. Počastvovan sam što nastupam sa Marijom i nadam se da će publika uživati jednako kao što ja uživam na sceni sa njom. Putovaćemo kroz posebne portugalske pesme. Na taj način odajemo počast našoj muzici.

Koncert nosi naziv „Fado and Further”, a Resende kaže da stavljaju akcenat na korene kao „sredstvo” koje svakom čoveku omogućava da se hrani, raste, razmišlja…

– Bez korena ne biste imali tlo na kome možete da se razvijate. Poštujem svoje nasleđe, a moji izbori su sasvim lični i želja mi je da idem dalje… Fado se tako spaja sa mojom imaginacijom.

Žulio Resende, pored muzičkog obrazovanja, diplomirao je i filozofiju, pa se nameće pitanje kako se slažu filozofija i muzika.

– Profesionalno, ja sam pijanista, ali kao ljudsko biće mislim da ne bih mogao da stvaram muziku bez dubokog razmišljanja o tome „šta radim”, „šta je to u životu što omogućava muziku u meni”, „kakvu dušu nosi neka pesma ili improvizacija”, „kakvo značenje nosi svaka nota”… Čini mi se da simbolizujem obe strane novčića.

Usavršavao se u Parizu i Americi. Priča da je Pariz prelep grad, pun života, sa bogatom kulturnom scenom:

– Kao dvadesetdvogodišnjem mladiću bilo mi je važno da upijam živahnost, pulsirajući način života i sve te uzbudljive forme umetnosti. A, Amerika je kolevka džeza, tako da je bilo veoma bitno otići i tamo i nahraniti se korenima muzike koju volim.

Novi album posvećen je Amaliji Rodrigez, najpriznatijoj portugalskoj pevačici u svetu. Resende pojašnjava da je osećao potrebu da predstavi svoje viđenje muzičkog nasleđa kraljice fada:

– U poslednjih šest godina bio sam upleten u fado u mnogo dubljem smislu, slušajući i svirajući ga kompulzivno. Zato sam nametnuo zadatak da napravim najličniju solo ploču, a solo na portugalskom znači tlo, srce, zemlja… Izvoditi fado na klaviru je nešto što dosad verovatno niko nije radio. Teško je naći klavirski način kojim bi se moglo prići fadu, što je i bio najveći izazov

J. Koprivica