Класична музика позитивно утиче на развој малишана
Истраживање које је спровео Универзитет у Лондону показало је да деца која у раном детињству имају прилику да слушају класичну музику у каснијем току живота имају боље развијене социјалне вештине, самодисциплину и концентрацију.
Сузан Халам, професорка музичке психологије, била је на челу студије која је испитивала утицај класичне музике на даљи развој детета кроз серију експеримената развијених од стране компаније “Аполло Мусиц Пројецтс”. Наиме, експерименти су се, заправо, састојали од програма који су подразумевали упознавање малишана узраста од седам до десет година с овом музиком и њеним композиторима.
Програм је сачињен тако да је свака група учесника била у прилици да присуствује часовима прилагођеним узрасту деце, при чему су се упознавале с различитим инструментима и музичким концептима. Музичари би, пре свирања, објаснии малишанима на шта би требало обратити пажњу, а након концерата су разговарали с њима о музици и инструментима. У програму компаније “Аполло Мусиц Пројецтс” учествовало је 4.500 дечака и девојчица, док је концертима И разговорима присуствовало укупно 22.000 малишана.
Резултати до којих су истраживачи дошли показали су да класична музика има изненађујуће благотворно дејство на развој социјалних вештина код деце. Малишани који су је слушали као млађи показали су бољу способност за слушање осећања и потреба других, а познато је да су таква деца оштроумнија и да имају нижи ризик за настанак деменције у каснијем току живота.
Такође, наставници који су пратили развој малишана за време трајања програма у оквиру ког је ово истраживање спроведено приметили су напредак у познавању матерњег језика (енглеског) ког дечака и девојчица који су учествовали у студији.
Најзанимљивиј резултати до којих је тим професорке Халам дошао су они који показују да слушање музике различитих композитора утиче на различите аспекте живота: аутори попут Дмитрија шостаковича, Феликса Менделсона и Равела могу унапредити понашање детета важно за социјалну интеракцију с другима и учинити га пажљивијим “слушачем”, док музика коју су компоновали МОцарт и Бетовен побољшавају концентрацију и подижу ниво самодисциплине детета.