• Da li dete lako pamti melodije pesama?
  • Da li može da prepozna pesmu čim čuje njen početak?
  • Da li prati ritam pesme pokretima nogom, pljeskanjem, pucketanjem prstima…?
  • Da li lako opaža i pamti ritmičke obrasce?
  • Da li lepo peva?
  • Da li može da prepozna falš pevanje ili sviranje?
  • Da li nesvesno pevuši?
  • Da li je osetljivo na jake zvuke, poput grmljavine?
  • Da li se kreće u ritmu muzike?
  • Da li ima potrebu da pleše uz muziku koju čuje?
  • Da li ritmično govori?
  • Da li uživa u grupnom pevanju ili sviranju?
  • Da li prihvata repertoar širi od dečjih pesmica?
  • Da li traži da muzika bude uključena, bilo šta da radi?
  • Da li ume da prepozna emociju u muzici koju sluša?

 Ako smatrate da više od trećine odgovora zaslužuje pozitivan odgovor, ne bi bilo loše da počnete da razmišljate o izboru muzičkog instrumenta. Možda je vreme da Vaše dete dobije stručno muzičko obrazovanje. Imate sasvim dovoljno vremena do prijemnih ispita da omogućite detetu priliku da se upozna sa različitim muzičkim instrumentima i eventualno se odluči za neki od njih. Do tada pevajte, plešite, svirajte i – uživajte!