Место:Суботица
Адреса:Бозе Шарчевића 21
ПТТ:24000
Општина:Суботица
Телефон:024/546-425
Школска управа:Сомбор
Школски округ:Севернобачки
Директор:вд Ђурић Киш Мелинда
Телефон директора:024 548 136
Телефон секретара:024 548 425
Тип школе:Основна школа
Сајт:http://os10oktobar.edu.rs/index.htm
Први e-mail:osdesokt@mts.rs
Други e-mail:osdedokt@gmail.com
Facebook:https://www.facebook.com/groups/112278838855016/?fref=ts

10oktobarШкола данас

Школа се налази око 3км од центра града Суботице, у Месној заједници “Нови град”, која је једна од најуређенијих у граду. Ученици који похађају ОШ “10. октобар” углавном станују на подручју ове месне заједнице. Окружена је зеленилом, травнатим површинама, спортским теренима, игралиштем, удаљена је од градске буке и саобраћаја. Средина је вишенационална. У школи се одвија настава на српском и на мађарском наставном језику, и двојезично на српском и немачком односно на мађарском и немачком језику. Социјална структура школе је оптимална а такоде и материјално, економски услови ученика. Средина у којој се школа налази омогућава сарадњу са културним институцијама у граду, спортским и другим друштвеним организацијама.ОШ “10.октобар”, Суботица изградена је 1961. године. Зграда школе је реконструирана 2002. године. Школа је једноспратни објекат са поткровљем. Фискултурна сала је изграђена 1974. године, кровна конструкција је обновљена 2009. године.

Настава се одвија у једној школској згради чија површина износи заједно са спортским теренима у дворишту 3112.62 м2, површина дворишта је 9268м2. Настава се изводи у школској згради у 1902 м2. Поткровље објекта се састоји од три учионице, дневног боравка, просторије за гардеробу, санитарног чвора и архиву. На првом спрату налазе се пет учионица и канцеларија педагога, мањи простор за разглас и санитарни чвор за дечаке. На приземљу се налазе четири учионице- библиотека, зборница, канцеларије, два санитарна чвора, кухиња и просторија за спремачице. Из главне зграде ходник води до фискултурне сале.Настава се одвија у 16 одељења и две групе продуженог боравка, са укупно 356 уценика и 43 запослених у школи. Ученицима, који живе у тешким социјалним- економским условима градска управа у сарадњи са школом обезбедује ужину бесплатно, као и могућност путовања ученика до школе. Средина у којој се школа налази омогућава сарадњу са културним институцијама у граду, спортским и другим друштвеним организацијама.

Од 2011/2012. године у школи у првом циклусу поступно се уводи двојезична настава, на српском и немачком односно на мађарском и немачком језику. У школској 2015/2016 години сви ученици првог циклуса основног образовања и васпитања и ученици петих разреда обухваћени су у програм двојезичне наставе. Од школске 2016/2017 године ученици од другог до шестог разреда основног образовања и васпитања обухваћени су у програм двојезичне наставе. По Закону о основниом образовању и васпитању, Закону о основама система образовања и васпитања, Правилнику о ближим условима за остваривање двојезичне наставе и Школског програма у првим разредима ученици факултативно уче немачки језик. Програм двојезичне наставе подржава Министарство просвете, науке и технолошког развоја РС, Покрајински секретаријат за образовање, управу и националне заједнице, Савезна Република Немачка, Амбасада Немачке у РС, градска управа Суботице, Савет родитеља, Школски одбор и Наставницко вече ОШ „10. октобар“.
Школа је у 2013. години постала партнерска школа СР Немачке, 2.12.2013. потписан је споразум између две гимназије у Суботици и четири основне школе у вези са наставним предметом немачки као страни језик у коме су се школе обавезале да ће на крају образовног циклуса ученици полагати испит за стицање ДСД дипломе. Град Суботица – градоначелник, и Савезни завод за управне послове – Централна служба за школе у иностранству, начелник Регионалног бироа за Југоисточну Европу 28.01.2016. године потписали су, у Градској кући, Меморандум о разумевању и пословно-техничкој сарадњи. Предмет Меморандума је успостављање, проширење и учвршћивање корисне сарадње између страна потписница у циљу унапређења система образовања и васпитања. Међусобна сарадња ће се остваривати кроз реализацију различитих пројеката из области наставе на српском и немачком, као и на мађарском и немачком језику. Стране потписнице ће подржавати размену стручњака у области образовања, ангажовањем стручног кадра из Савезне Републике Немачке, као изворних говорника немачког језика, или наставника немачког језика из Републике Србије који ће пружати помоћ наставницима у извођењу наставе у Основној школи „10. октобар”. Град Суботица ће обезбедити средства за наставника из Републике Србије. Савезни завод за управне послове – Централна служба за школство у иностранству ће без надокнаде обезбедити полагање испита и стицање ДСД диплома (дипломе из немачког језика Деутсчес Спрачдиплом) које додељује Стална Конференција министара културе покрајина у СР Немачкој. Основна школа има право да на крају 8. разреда спроведе ДСЂиспит првог степена. Од оствареног резултата на испиту стиче се сертификат ДСД А2 или ДСД диплома првог степена (језични ниво Б1). ДСД испити заснивају се на Европском референтном оквиру за језике Европе. Немачка страна ће за наставнике-представнике немачког језика из Републике Србије вршити обуку ради припреме и одржавања ДСД испита и сваке године ће организовати континуирано стручно усавршавање за наставнике немачког језика као и за наставнике других предмета који реализују део наставе на немачком језику у основној школи.

Модел двојезичне наставе за које се школа определила:

Ученици двојезичних одељења уче градиво у истом обиму и према истим критеријумима као и остали ученици, који наставни план и програм похађају само на матерњем језику.

Двојезична настава на српском и немачком језику као и на мађарском и немачком наставном језику у ОШ „10.октобар“ подразумева увођење и реализацију дела наставе од 30% у првом циклусу и у другом циклусу основног образовања и васпитања.

У првом циклусу на немачком језику уче се следећи предмети /недељно по један час/: музичка култура, физичко васпитање, ликовна култура на немачком језику и појачана настава немачког језика са три часа недељно у виду осталих облика образовног – васпитног рада, факултативног наставног предмета.

У другом циклусу, у петом разреду се на немачком језику уче следећи предмети: ликовна култура, музичка култура, физичко васпитање, биологија и географија. 30% од укупног годишњег фонда часова тих предмета се учи на немачком језику. Одабране теме из наведених предмета реализују се на немачком језику. Провера знања из предње наведених предмета је на српском или на мађарском језику /матерњем језику/.

За квалитетнију реализацију пројекта двојезичне наставе у школи ангажован је наставник из СР Немачке и волонтер из СР Немачке- изворни говорници немачког језика.

Енглески језик учи се од првог до осмог разреда као обавезан страни језик.
Информатички кабинет је опремљен са 25 рачунара, ученици школе га свакодневно користе. Наставници у зборници могу да се служе интернетом, БИМ пројекторима и дигиталним фотокопирним апаратом за штампање потребног матаријала за наставне и ваннаставне активности. Наставници могу да користе нова наставна средства, која су обезбеђена у циљу реализације квалитетније наставе, учествују на семинарима да би нова сазнања применили у пракси. Ђаци школе посећују школску библиотеку, у којој могу наћи књиге за лектиру као и друге лепе, интересантне књиге и часописе. У свим уционицама се налази ДВД уредај и Тв који је повезан са кабловским системом, постоји могућност прикључења на бежичну интернет мрежу у целој школској згради. У протеклим годинама у школи је обновљена свлачионица и тоалета код фискултурне сале, постављене су бетонске коцке код улаза школе, замењена је водоводна инсталација у школској згради, у учионице на спрату уведена је водоводна и канализациона мрежа и уградени су умиваоници, започета је замена прозора, уграден је комуникатор на постојеци алармни систем ради веће безбедности школске зграде. Постављен је видео надзорни систем, који прати догадаје 24 цаса у школској згради и у дворишту школе. Ангажована је и служба за обезбедење. Уз помоћ АП Војводине Покрајинског секретаријата за образовање 2009. године одобрена су материјална средства за реконструкцију равног крова фискултурне сале. Постојећи раван кров од 1974. године замењен је новом кровном конструкцијом, обезбедена је вентилација у фискултурној сали, постављене су заштитне мреже на стаклене површине у фискултурној сали ради веће безбедности ученика.У сарадњи са Покрајинским секретаријатом за омладину и спорт и града Суботице реализован је пројекат 2010.године- „Изграден је мултифункционални терен за кошарку и одбојку од синтетичког материјала” у школском дворишту, који ученици радо користе за наставне и ваннаставне активности. Продужени боравак ради у две групе(српски језик, мађарски језик), обухвата ученике од првог до четвртог разреда и ради током целе школске године. У продуженом боравку два запослена наставника посвећују пажњу ученицима пре или после наставе. Ритам рада у продужном боравку наставници лепо осмишљавају (израда домаћих задатака, вежбање и разне слободне активности). У продуженом боравку ученицима је обезбедена ишрана, ручак или ужина. Током школске године редовно се организује дежурство учитеља, наставника и помоћног особља. Промена смена се одвија месечно, у складу са одлуком на активу директора суботичких основних школа. Почетак наставе преподне поциње у 8,оо часова, поподне у 14,оо часова. У случају када виша одељења похађају наставу преподне, почетак наставе је од 7,30 часова, а поподне од 13,30 часова. Рад са родитељима се одвија у виду родитељских састанака, Савета родитеља и индивидуалних разговора. Родитељи се путем ових активности информишу о правима и обавезама ученика. Такође могу дати своје предлоге и сугестије за побољшање образовно- васпитног рада установе и услове рада школе. Сви запослени ОШ „10. октобар“ максимално се залажу за квалитетније образовање и васпитање, за сарадњу са свим културним и друштвеним организацијама, Министарством просвете, науке и технолошког развоја, Покрајинским секретаријатом за образовање, управу и националне заједнице, градском управом Суботица као и са свим надлежним органима за образовање и васпитање деце у циљу остваривања Развојног плана школе, Школског програма и Годишњег плана рада школе.